GOEDE VOORNEMENS, SPORTEN!

Sinds het nieuwe jaar is begonnen sta ik drie keer per week in de sportschool, goede voornemens! Ik wil heel graag mijn persoonlijke doel behalen voor de zomer en ben hier hard mee aan de slag. Ben je benieuwd wat ik doe in de sportschool? Lees dan snel verder!


Ik begin altijd op de loopband om even op te warmen, de heling stel ik dan in op 10, je loopt dan dus omhoog waardoor je meer calorieën verbrand dan normaal. Dit doe ik 5 minuten en dan begin ik met kracht training. Als eerste gebruik ik de apparaten voor het trainen van mijn benen, daarna mijn armen en als laatste mijn buik en rug. Hieronder zie je hoe mijn krachttraining-ronde er ongeveer uit ziet.

  1. Hip abduction
  2. Calf press
  3. Hip abduction
  4. Leg Curl
  5. Leg Press
  6. Leg Extension
  7. Seated Dip
  8. Ab Crunch
  9. Back Extension
  10. Losse buikspieren op een bankje

Ik doe altijd twee rondjes kracht training, de eerste ronde doe ik bij elk apparaat 3 keer een set van 10 herhalingen en de tweede ronde doe ik 2 keer een set van 15 herhalingen. Na deze twee rondes ga ik over naar cardio. Meestal sta ik dan nog 10 a 15 minuten op de crosstrainer. Als ik daarna nog energie over heb sta ik nog even op de de trap of ga ik op de fiets. Aan het einde van mijn training loop ik nog eventjes uit op de loopband.


Mijn tips
  1. Maak voordat je gaat beginnen met sporten een foto van jezelf in bijvoorbeeld je zwemkleding. In het begin is het misschien vreselijk, maar als je blijft sporten en 3 maand later weer een foto maakt geeft het je een hoop motivatie! Zet de foto's maar eens naast elkaar.
  2. Geen zin om te sporten maar het was wel de bedoeling en je hebt er tijd voor? Doen! Je zult zien dat als je eenmaal bezig bent het allemaal wel mee valt en je je na de training goed voelt omdat je het toch weer gedaan hebt. Vind je het echt lastig om alleen die stap te zetten, kijk dan of je misschien samen met iemand kunt gaan sporten.
  3. Begin na een warming up met krachttraining en daarna pas met cardio. Krachttraining kost meer energie dan cardio. Als je begint met krachttraining, dan zul je tijdens je cardiotraining meer vet verbranden.
  4. Probeer tijdens cardio een doel in te stellen bijvoorbeeld 5 of 10 minuten, als je dit gehaald hebt en je hebt nog energie over, stel dan een volgende doel of ga door tot je echt niet meer kan. Zo haal je het meeste uit jezelf!
  5. Hou je niet teveel bezig met de weegschaal. Spreek met je zelf af dat je bijvoorbeeld één dag in de week erop mag staan en dan nog moet je er niet téveel van aantrekken als de uitkomst minder was dan je dacht of hoopte. Wanneer je ook kracht training doet bouw je namelijk spieren op en spiermassa weegt meer dan vetmassa. Wil je toch die resultaten terug zien, dan kun je beter je omvang meten.

Ben jij ook lid van een sportschool? Zo ja, wat doe je dan?
En
heb je nog tips?

2 opmerkingen:

  1. Wat een goeie tip om eerst kracht en daarna cardio te doen! Ik ga het eens proberen als ik de moed bij elkaar heb geraapt om naar de sportschool te gaan... Gebeurt niet heel vaak haha, maar met deze tips ga ik nog eens een poging wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedzo, gewoon ervoor gaan als je het graag wilt! :)

      Verwijderen