BIKINI BODY GUIDE


Een aantal weken terug fotografeerde ik de eerste BBG meetup van Nederland. Daar waren zo'n 35 meiden aanwezig die allemaal hetzelfde trainingsprogramma volgen. En als je dan door zo'n grote groep word aangemoedigd en gemotiveerd dan kun je eigenlijk niet anders.. Dus ik ging de uitdaging aan, 12 weken lang knallen!

Wat houd de Bikini Body Guide in?
De Bikini Body Guide is een e-book van Kayla Itsines. Hierin staan veel verschillende fitness oefeningen voor de benen, armen en buikspieren. Elke dag train je een andere spiergroep. Drie keer per week volg je een workout (bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag) de overige 3 dagen doe je 40 minuten aan cardio. Hoe je dit invult kun je zelf beslissen. Je kunt bijvoorbeeld een stuk gaan fietsen, wandelen of op de loopband. Per week ben je dus eigenlijk 6 dagen aan het trainen en heb je 1 rust dag. Je kunt dit trainingsschema zowel in de sportschool, als thuis doen als je hier de juiste materialen voor hebt. Elke training duurt ongeveer 30 tot 40 minuten. Er zijn momenteel al 3 verschillende e-books van BBG, maar ik ben zelf begonnen met de eerste BBG 1.0.
 
Wat is mijn ervaring met de Bikin Body Guide?
Inmiddels volg ik alweer 6 weken BBG en begin ik nu aan de 7e week. Vooral in het begin vond ik de trainingen uit het e-book erg zwaar. Gelukkig ging dat steeds beter. Natuurlijk blijven er dagen tussen zitten dat het wat minder lekker gaat, maar al met al gaat het best goed! De trainingen volg ik thuis en de cardio workouts doe ik in de sportschool. Voor de trainingen heb ik niet alle materialen thuis, maar dit vervang ik dan voor iets vergelijkbaars. Net zoals bepaalde oefeningen die ik niet of nog niet kan. Om ook daadwerkelijk thuis aan de slag te gaan heb je wel wat discipline nodig. Mijn motivatie hiervoor is deze quote "You don't want to look back and know that you could've done better" In de sportschool ga ik vaak 40 minuten wandelen of fietsen. Voordat ik met BBG begon deed ik voornamelijk krachttraining in de sportschool. In het begin miste ik dit en was het voor mij erg wennen dat ik dat er nu niet echt meer bij kon doen.



Ik merk zeker verschil in mijn lichaam, ik voel me sterker,  heb meer conditie dan voorheen en als ik in de spiegel kijk zie ik zeker vooruitgang rond mijn buik. Qua gewicht is er niet veel veranderd, maar gelukkig heb ik van te voren ook metingen gedaan en foto's gemaakt. Hieronder zie je mijn vooruitgang, ik ben er nu al heel blij mee! 


  • Gewicht                  66,5 kg ------------> 64,7 kg
  • Onder de borst        85 cm  ------------> 80 cm
  • Taille                      78 cm  ------------> 74 cm
  • Heup                     92 cm  ------------> 91 cm
  • Bovenbeen             64 cm  ------------> 61 cm
  •  
Voor mijn 'fit journey' heb ik een apart Instagram account aangemaakt. Hier krijg ik ook veel motivatie en steun van andere meiden die BBG volgen, zo is het een stuk makkelijker om alles vol te houden en ervaringen uit te wisselen! Wil je mijn 'fit journey' volgen? Volg me dan via @kims.fit.journey


Ken of volg jij BBG?

2 opmerkingen:

  1. Echt heel erg knap van je dat je dit zo vol houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Roos! Ik zit inmiddels in week 11, dus nog twee weekjes te gaan! :)

      Verwijderen